FRISÖRJOBB ger dig 10 goda råd till din jobbannons

FRISÖRJOBB ger dig 10 goda råd till din jobbannons
11. juni 2018 Anders Sørensen

När du söker efter en frisör är det av stor betydelse vad du skriver i din annons. Här ger FRISÖRJOBB dig 10 goda råd till din jobbannons.

1) Hitta den bästa överskriften
Det kan vara värt att spendera tid på en bra rubrik som kan fånga den potentiella sökandens uppmärksamhet.

2) Använd en passande teaserbild
Teaserbilden (bilden på förstasidan) kan bestå av en bild av salongen eller en logga. Tillsammans med överskriften hjälper teaserbilden att fånga ansökarens uppmärksamhet. Vi blir konstant bombarderade med information och det är därför viktigt att urskilja sig från mängden och få ansökaren att läsa just din annons.

3) Spännande introduktion
Introduktionstexten ska vara en till två rader lång och tala om vad ni söker eller förväntar av en potentiell medarbetare. Det är här ni verkligen urskiljer er från mängden för att fånga frisörens intresse.

4) Beskriv salongen och teamet
Ni bör beskriva salongen och teamet eftersom att detta är något sökaren gärna vill veta. Använd exempelvis salongens värderingar, fokuspunkter, atmosfär, kultur samt hur stor teamet är.

5) Klargör vad ni söker
Skriv vilka uppgifter och ansvarsområden det är tänkt att medarbetaren kommer att ha. Finns det speciella tekniker ni önskar att personen ska kunna, krav på utbildning, personlighet osv. bör detta också inkluderas i annonsen.

6) Förklara vad ni har att erbjuda
För att urskilja er från mängden, och för att få frisörerna att söka sig just till er, är det viktigt att klargöra vad ni kan erbjuda er framtida kollega. Det kan exempelvis vara saker som lediga lördagar, deltagande i shower, kurser, arbetsutveckling genom fortbildning osv.

7) Bilder av salongen
Lägg till bilder som visar salongen. Det urskiljer er från mängden och ger er möjlighet att visa arbetsplatsen.

8) Lägg till salongens hemsida eller Facebook-sida
Genom att lägga till salongens hemsida kan medarbetaren själv söka information och skapa sig ett intryck av arbetsplatsen.

9) Flera olika möjligheter för kontakt
Folk är olika och några vill hellre skicka ett e-mejl medan andra hellre vill ringa. Ge alla möjlighet att kontakta er på det sättet som passar dem bäst.

10) Dela annonsen på Facebook
Dela annonsen från FRISÖRJOBB på din egen salongs Facebook-sida för att få ännu bättre exponering. Be gärna ditt nätverk att också dela annonsen för att öka exponeringen ytterligare.

Vi hjälper dig gärna med att skapa annonsen till FRISÖRJOBB. 

Om du har frågor eller vill ha mer information är du alltid välkommen att kontakta oss på tel: +46 (0)8 52 50 70 43 eller via mejl: info@frisorjobb.se

0 Kommentarer

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*